M'agrada la meva panxa!

dilluns, 29 d’octubre del 2007


No m’ hagués pensat mai que escriuria això . La meva panxa no és una part del cos que m’ hagi acabat d’agradar mai . Ara però , és diferent. Després d’ haver d’esperar uns mesos perquè se’m notés que estava embarassada i d’entrada no penséssin que m’ he engreixat una mica i ja està , ara , per fi , la cosa ja és inconfusible.Faig panxa d'embarassada

Encara queden un parell de mesos però la meva panxa és rodoneta i té vida pròpia! Mai millor dit. Vaig començar a notar a la nena des de la setmana 16-17 , i des de llavors cada vegada aquests moviments s’ han fet més concrets i definits. De dia no s’acostuma a moure gaire , o bé sóc jo que estic ocupada en altres coses i no m’ hi fixo gaire. Però els vespres i els matins , o quan m’estiro al sofà , especialment després d’ haver menjat comença el festival.

De vegades són copets en un lloc o altre , que ara ja identifico clarament com a puntades de peu o de mans . Altres cops el que es veu són petites deformacions de la panxa : de cop una petita “muntanyeta” sobresurt més o bé notes que es desplaça una mica,és una part que si la toques és més forta . Imagino que deu ser l’esquena , el cap , el culet... No em cansaria de mirar-ho : és un espectacle , veure-ho i notar-ho alhora

La darrera vegada que vaig anar al metge , fa quasi un mes, després d’ haver estat unes setmanes cap per avall s’ havia posat asseguda , amb el cap a la zona del melic i les cames cap avall. En aquesta posició la notava menys , ja que els copets importants són donats per les cames. Jo crec que ara es deu haver girat , i si no s’ ha girat s’ ha posat de costat perquè fa algunes setmanes que torno a notar moviments diferents. De tota manera identificar com està posada pels cops i pel tacte de la panxa deu ser cosa fàcil per llevadores i ginecòlegs , però per futures mamis novates és complicadíssim. D’ aquí a una setmana toca eco altre cop i sortiré de dubtes.

A l’escola l’efecte de la meva panxa en els nens és ben divers. A hores d’ara la majoria dels nens/es que tinc ( ara dono classe a Educació Infantil i Cicle inicial) , tret dels petitons de p3 , saben que porto un bebè a dins de la panxa. No és cap novetat per ells perquè molts ja han vist embarassades altres mestres , o la seva mare i han viscut el procés de més a prop. Se’ls va la ma a tocar-me la panxa i sovint em pregunten coses i volen saber més i dir-hi la seva:

- Quan sortirà de panxa?

- Te la treuran per la panxa o per la vulva? ( perquè penseu que els nens de p4 o p5 tenen FORÇA clar com funcionen aquestes coses )

- Li ha agradat a la Laia la classe d’avui?

- Està dormint? Què fa ara? Com menja?

- Com hi va entrar aquí dintre? ( Normalment quan pregunten coses com aquestes acostumo a despistar .-))

- Et fa mal la panxa? ( de vegades quan em veuen cansada o que no faig alguna activitat així més moguda)

- Si li parlo molt a prop de la teva panxa em sentirà? Puc posar el cap a la panxa i escoltar-la?

- Jo crec que la panxa et deu pesar tant com al llop de les set cabretes que li havien posat pedres a la panxa ! ( aquest comentari tan espontani em va fer riure una estona )

- Quan surti ja sabrà English perquè ens haurà escoltat molt a l’escola!

- Quan la tinguis la pots deixar en un cotxet en un costat de la classe i així no caldrà que estiguis a casa cuidant-la , podràs venir a l’escola igual! Ja no caldrà que portin una altra senyoreta ( Si home!! S’ agraeix el comentari però d’això res )

I em deixo altres sortides divertides dels infants. Són encantadors! Mira que normalment a la gent se li va la ma a tocar-te la panxa , i si no són persones que hi tinguis molta confiança tampoc és una cosa que m’agradi gaire , però amb els nens és molt diferent Tot plegat inspira molta tendresa. Els trobaré a faltar els mesos que estigui de baixa.